No i proszę. Pierwsze tygodnie prowadzenia bloga i pierwsze kontakty w świecie rzeczywistym. Dzwoni do mnie wydawca nowej gazety dla prawników, pisze maila dziennikarz z Gazety Prawnej z prośbą o wypowiedź.
Pisałem już jakiś czas temu o sile blogów. Ta siła ujawnia się i w tym przypadku czyli bloga mało promowanego i trochę ukrytego przed szerszą publicznością.
Dziennikarz Gazety Prawnej zadał mi pytanie o znaczenie blogów dla prawników. Odpowiedziałem zatem tak(mam nadzieję że będzie mi wybaczone wcześniejsze zamieszczenie tej wypowiedzi w tym miejscu) :
“Blogi prawnicze pełnią różne funkcje dla różnych interesariuszy.
Dla autorów
Blogi są doskonałym narzędziem budowania wizerunku specjalisty w swojej dziedzinie oraz zmuszają go do ciągłego samodoskonalenia się. Dlatego Kiedyś potencjalny pracodawca lub klient mógł ocenić prawnika jedynie na podstawie sposobu zachowania się w trakcie rozmowy kwalifikacyjnej lub negocjacji związanych ze złożeniem oferty. Dzisiaj jednak blog mówi o jego autorze prawie wszystko. To po prostu działa. Dzięki blogom ich autorzy otrzymują atrakcyjne propozycje pracy, a większa płynność kapitału ludzkiego służy przecież rozwojowi całego sektora usług prawniczych.
Dla kancelarii
Blogi są źródłem budowania wizerunku firmy, w której pracują ludzie z pasją. Blogi są narzędziem lepszego pozycjonowania stron kancelarii w wyszukiwarkach. Treść blogów ożywia strony internetowe kancelarii i tworzy obraz organizacji dynamicznej i uczącej się. W konsekwencji na bardziej dojrzałych rynkach widać już zjawisko zastępowania tradycyjnych stron www stronami zbudowanymi wokół blogów.
Dla obecnych i potencjalnych klientów
Blogi mogą stanowić ważny czynnik weryfikacji wiarygodności kancelarii i obsługującego ich prawnika. Dzięki dobremu pozycjonowaniu blogów w wyszukiwarkach blogi mogą stać się narzędziem pozyskiwania klientów. To działa coraz lepiej i może okazać się szczególnie cenne dla małych kancelarii i wolnych strzelców, a także dla kancelarii oferujących produkty na rynku niebiznesowym oraz produkty niszowe. Dobry blog poświęcony prawu rodzinnemu czy też odszkodowaniom komunikacyjnym może przyciągnąć potencjalnych klientów, którzy zaczynają poszukiwanie rozwiązań swoich problemów od wyszukiwarki internetowej.”
Dodaj komentarz