Indywidualne warsztaty rozwojowe dla prawników
marketing - zarządzanie - finanse
Zdobądź przewagę konkurencyjną
Zapraszamy na warsztaty rozwojowe zaprojektowane z myślą o właścicielach indywidualnych kancelarii prawnych.
Oddajemy do Państwa dyspozycji ponad 40 lat naszych zawodowych doświadczeń pracy nad rozwojem kancelarii prawnych.
Definiuj swoje priorytety, zdobywaj wiedzę, umiejętności, planuj i działaj ze stałym i życzliwym wsparciem doświadczonych ekspertów.
Strategia? Marketing? Zarządzanie? Finanse? Co jest teraz dla Ciebie priorytetem?
Program warsztatów wynikać będzie z Twoich obecnych potrzeb i celów, które pomożemy Tobie zdefiniować.
Gwarantujemy satysfakcję. Z warsztatów możesz wycofać się w każdej chwili, a pierwsza rozmowa jest nieodpłatna.
Dlaczego warto?
Na czym polegają warsztaty?
Sprawdzona forma, która pozwoli Ci połączyć obsługę klientów z działaniami rozwojowymi.
- Czas: Jedno, dwugodzinne spotkanie w miesiącu.
- Praca własna: Wdrażanie zmian pomiędzy kolejnymi warsztatami.
- Długość cyklu: dopasowana do Twoich potrzeb i możliwości.
- Gwarancja satysfakcji: Możliwość wycofania się z warsztatów w dowolnym momencie.
- Nacisk na priorytety: Skupienie na tym, co dla Ciebie jest teraz najważniejsze.
Szeroki zakres tematów dopasowanych do potrzeb indywidualnej kancelarii. Oto niektóre z nich:
- Strategia kancelarii: Budowanie i wdrażanie skutecznej strategii dla Twojej indywidualnej kancelarii.
- Marketing, promocja, sprzedaż: Nauka skutecznych technik promowania swojej kancelarii i zdobycia nowych klientów.
- Optymalizacja finansów: Wycena zleceń, optymalizacja stawek, skuteczne rozmowy o pieniądzach, zarabianie na pracy innych.
- Organizacja i zarządzanie: Oprogramowanie, korzystanie z pracy innych, automatyzacja, zarządzanie projektami.
- Umiejętności menedżerskie: Zarządzanie czasem, stresem, delegowanie, motywowanie, autprezentacja.
Jesteśmy doświadczonymi doradcami i trenerami. Stosujemy różne metody, m.in.:
- Wspólna praca warsztatowa: Wspólne rozwiazywanie problemów rozwojowych.
- Doradztwo: Eksperckie porady i sprawdzone strategie.
- Przegląd rozwiązań branżowych: Analiza i adaptacja praktyk sprawdzonych w innych kancelariach.
- Analiza finansów: Głębokie zrozumienie i interpretacja danych finansowych.
- Trening umiejętności: Praktyczne warsztaty np. z rozmów sprzedażowych.
- Elementy coachingu: Reflekcja nad własnymi celami, wyzwaniami, samodzielne poszukiwanie rozwiązań.
- Burze mózgów: Stymulowanie kreatywności i twórczego myślenia.
- Testy psychometryczne: Zrozumienie własnych predyspozycji i stylu pracy.
Poznaj nasz zespół
Ryszard Sowiński
To się zaczęło jeszcze na studiach prawniczych – na początku lat 90-tych. Najbardziej interesowała mnie ekonomia. Rozpocząłem nawet studia ekonomiczne, ale ich nie skończyłem. Jak dla mnie były wtedy zbyt mało praktyczne. Pamiętam pewnego profesora, wykładającego od wielu lat ekonomię socjalizmu, który nie mógł przeprowadzić wykładu z makroekonomii. Stało się tak dlatego, że spóźniony student otworzył drzwi od sali wykładowej a przeciąg porwał kartki z notatkami profesora. Bez notatek stał przed nami bezradny i chyba trochę zawstydzony.
Pierwsze doświadczenia zawodowe zdobywałem jako stażysta w banku. Z wypiekami na twarzy, przeglądałem biznesplany dołączane do wniosków kredytowych. Obserwowałem jak przedsiębiorcy zapisują swoje marzenia w formie strategii, planów i analiz. Wtedy powstało wiele wspaniałych polskich firm. Wiele z nich przetrwało a niektóre upadały po latach, często przez błędy w zarządzaniu.
Po studiach nie szukałem pracy w kancelarii. Zacząłem od firmy konsultingowej. Takiej przez duże „K”. Pomagała ona dużym przedsiębiorstwom w optymalizacji biznesu. Współpraca z konsultantami od strategii, kadr, marketingu i zarządzania pokazała mi, jak z różnych perspektyw można patrzeć na przedsiębiorstwo. Pomogła mi też otworzyć własną firmę doradczą. Był koniec lat 90-tych. Bezrobocie sięgało wtedy 20%.
Potem pracowałem jako prawnik w dwóch dużych kancelariach. Odkryłem, że bardziej od doradztwa prawnego interesuje mnie to, jak prawnicy komunikują się pomiędzy sobą i z klientami, jak pozyskują nowe zlecenia, zarządzają i analizują efektywność swojego biznesu. Zająłem się wspieraniem rozwoju organizacyjnego kancelarii, w których pracowałem. Tworzyliśmy razem jeden z pierwszych w Polsce programów do zarządzania kancelarią.
W 2008 roku zacząłem prowadzić bloga dla prawników. Był to pierwszy w Polsce blog poświęcony tematyce zarządzania i marketingu w kancelariach prawnych. Wtedy kancelarie nie narzekały jeszcze na brak nowych klientów. Wkrótce to się zmieniło. Docierały do mnie sygnały od prawników, którzy potrzebowali doradczego wsparcia. Wróciłem do praktyki doradczej.
W międzyczasie obroniłem doktorat i habilitację, w dziedzinie prawa, ale z mocno ekonomicznym i społecznym „pazurem”.
Pracując z setkami prawników i dziesiątkami kancelarii dokonałem wielu odkryć. Jedno było dla mnie szczególnie ważne, a zaczęło się od jednego zdania, które przeczytałem w książce Davida Maistera „Zarządzanie firmą usług profesjonalnych”.
Autor napisał w niej, że na jego wykładzie dla prawników, jego wypowiedź przerwał jeden z uczestników. Wstał i powiedział: „Panie Maister, my to wszystko wiemy, proszę nam tylko powiedzieć, dlaczego tego nie robimy”.
To zdanie głęboko zapadło mi w pamięć i towarzyszyło w kolejnych projektach doradczych. Przekazywałem prawnikom cenną wiedzę, ale często widziałem że nie jest wykorzystywana. Wiedza na temat strategii, marketingu i zarządzania upowszechniała się coraz bardziej w środowisku prawniczym. Pisano książki, powstawały firmy doradcze dla prawników, samorząd radcowski edukował swoich członków, w internecie można było znaleźć coraz więcej praktycznych informacji o zarządzaniu firmą prawniczą.
A jednak… mimo tego bogactwa informacji na rynku funkcjonowało i funkcjonuje nadal wielu prawników, którzy tej wiedzy nie zdobywają albo zdobywają ją, ale nie potrafią skutecznie wdrożyć w swojej praktyce.
Dlaczego?
Przyczyn jest wiele, ale zazwyczaj tkwią one w sferze osobowości, emocji, przekonań i nawyków. To odkrycie skierowało moje zainteresowania w kierunku psychologii zarządzania. Wróciłem do studiowania i odkryłem, jak wiele można osiągnąć, gdy w doradztwie, oprócz „twardej” wiedzy o funkcjonowaniu firmy prawniczej, którą już przecież posiadałem, uwzględni się aspekty psychologiczne.
Zrozumiałem też, że doradztwo zarządcze staje się naprawdę wartościowe dopiero wtedy, gdy uwzględnia osobiste cele Klienta. A Klient zazwyczaj dąży do szczęścia, równowagi, dobra i poczucia sensu z tego co robi. Kiedy te dążenia realizuje, osiąga również sukces finansowy.
Ryszard Sowiński
- Doradca kancelarii prawnych w dziedzinie strategii, zarządzania i marketingu od 1999 roku.
- Badacz rynku sektora usług prawniczych.
- Wykładowca na licznych szkoleniach zawodowych dla radców prawnych i adwokatów w dziedzinie zarządzania kancelariami prawnymi
- Profesor Uniwersytetu WSB Merito w Poznaniu. Prawnik, absolwent i w latach 1993-2014 pracownik naukowy Wydziału Prawa i Administracji UAM w Poznaniu – specjalizacja naukowa – prawo finansowe.
- Współtwórca licznych programów szkoleniowych w zakresie doskonalenia umiejętności menedżerskich i marketingowych prawników.
- Mentor, uczestnik, członek jury oraz kapituł w obszarze innowanyjności oraz legalTech w takich wydarzeniach jak:
- Global Legal Hackathon – światowe wydarzenie pod patronatem WoltersKluwer,
- LegalTech Forum – konferencja pod patronatem Beck,
- Ranking Kancelarii Prawnych dziennika Rzeczpospolita – w dziedzinie innowacyjności,
- Ranking firm doradztwa podatkowego dziennika Rzeczpospolita – w dziedzinie innowacyjności,
- Współtwórca pierwszego w Polsce raportu na temat oprogramowania wspierającego zarządzanie kancelariami prawnymi.
- Wykładowca na studiach prawniczych oraz menedżerskich takich przedmiotów jak: komunikacja społeczna, zmiana organizacyjna i in.
- Trener prowadzący szkolenia biznesowe w zakresie marketingu, sprzedaży i zarządzania w kancelariach prawnych.
- Coach – absolwent Podyplomowych Studiów Coachingu na Wyższej Szkole Bankowej w Poznaniu.
- Słuchacz Podyplomowych Studiów Psychologia w Zarządzaniu w Wyższej Szkole Bankowej w Poznaniu.
- Pracował jako konsultant w firmie konsultingowej Frąckowiak i Partnerzy – Wielkopolska Grupa Konsultingowa (obecnie: F5 Konsulting oraz Grant Thornton Frąckowiak). Współzałożyciel i od 2013 do kwietnia 2019 wspólnik w Naveo Sowiński i Sęk – firmie konsultingowej wyspecjalizowanej w sektorze prawniczym.
- Pełnił funkcję dyrektora zarządzającego oraz dyrektora ds. marketingu w wieloosobowych kancelariach prawnych.
- Członek i przewodniczący rad nadzorczych i komitetów strategicznych wieloosobowych kancelarii prawnych.
- Akredytowany praktyk systemu badania osobowości w biznesie Facet5.
- Autor pierwszego w Polsce bloga o zarządzaniu kancelariami i marketingu prawniczym NowoczesnaKancelaria.pl.
Bartłomiej Majchrzak
Od dziecka interesowały mnie nowoczesne technologie. Co prawda nigdy nie miałem własnej Amigi i nie korzystałem zbyt często z innych „klasycznych” konsoli, ale pierwsze doświadczenia tych sprzętów, podczas spotkań rodziców u sąsiada informatyka, wzbudzały we mnie prawdziwą ekscytację. Pierwszy komputer, już z Windows 95, dostałem stosunkowo późno – jako prezent na komunię. Jak na tamte czasy był naprawdę wyjątkowy – mocny procesor, 2 GB dysku, mogłem odtwarzać na nim filmy DVD. Mało kto miał wówczas taką możliwość. Mało było również samych filmów na DVD.
Początkowo mój komputer nie był jeszcze internetowym oknem na świat. Z dobrodziejstw internetu zacząłem korzystać dopiero kilka miesięcy później, jednak bez słynnych ograniczeń (pewnie wielu z Was pamięta jeszcze problem zajętego łącza telefonicznego, podczas przeglądania internetu?). Wraz z sąsiadami stworzyłem lokalną sieć i uzyskaliśmy dostęp do łącza bez impulsów i limitu transferu. Szybko założyłem pierwszego bloga i stronę domową (nie, nie są już dostępne ;)). To wszystko było… 25 lat temu. Nie muszę pisać, jak bardzo internet, technologie i dostęp do nich zmienił się od tamtych czasów.
W międzyczasie skończyłem studia prawnicze i rozpocząłem pracę jako konsultant kancelarii prawnych w obszarze marketingu i technologii w firmach doradczych jak i na własną rękę. Pracowałem również jako wykładowca i menedżer kierunku "prawo w biznesie" na UWSB Merito w Poznaniu. W 2012 roku wspólnie z Ryszardem Sowińskim przygotowałem pierwszy w Polsce raport o programach dla kancelarii. Po 10 latach doczekał się aktualizacji pod patronatem Okręgowej Izby Radców Prawnych w Warszawie. W 2015 roku uruchomiłem własnego bloga www.technologiewbiznesie.pl. W 2016 roku wspólnie z trójką adwokatów z Poznania założyliśmy legaltechowy startup Umownik.pl - serwis do zarządzania umowami i składania podpisu elektronicznego. Ten ostatni projekt jest dla mnie idealnym połączeniem pasji, doświadczeń i wiedzy zdobytej w trakcie studiów. Wszystkie wymienione rozwijają się do dzisiaj. 🙂
W swojej pracy jako konsultant połączyłem zainteresowanie technologiami z doświadczeniem w ich wdrażaniu i codziennym korzystaniu. Pracuję na zaawansowanych funkcjach pakietu Office365, wdrażam i szkolę z obsługi systemów CRM, korzystam z małych i dużych narzędzi klasy marketing automation. Testowałem dziesiątki narzędzi do zarządzania czasem i zadaniami. Znam specyfikę rynku IT i dostawców narzędzi - nie tylko dla prawników.
Agnieszka Borska
Ukończyłam studia z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi – od zawsze wiedząc, że praca z człowiekiem i dla człowieka będzie dla mnie najważniejsza.
- Rozwój umiejętności miękkich
- Zarządzanie projektami
- Rekrutacja
- Miękki HR
- Organizacja pracy biura i przestrzeni do pracy
- Wirtualna Asystentura / Asystentura
- Projekty unijne
Prywatnie jestem mocno osadzoną w rzeczywistości, komunikatywną, energiczną kobietą, społecznikiem i aktywistką. Moje zasady to świetna organizacja, pracowitość i odpowiedzialność.
Kocham podróże, wiosnę i psychologię. Jestem od zawsze otwarta na nowe wyzwania i inicjatywy. Bywa, że przenoszę góry. Zdarza się też, że zaszywam się pod kocem z książką i kubkiem aromatycznej kawy.
Opinie klientów
9,14/10
średnia ocena satysfakcji z naszych szkoleń i warsztatów
w ostatnich 3 latach.
Zapisy otwarte!
Zacznijmy od niezobowiązującego, nieodpłatnego spotkania.
Porozmawiajmy o wyzwaniach, które stoją przed Twoją praktyką.