Koncepcja zarządzania marką (brandingu) jest jedną z kluczowych koncepcji współczesnego marketingu. Jestem gorącym zwolennikiem jej stosowania w naszej branży. Techniki marketingowe, które sprawdzają się w innych sektorach usługowych – sprawdzają się również, po uwzględnieniu specyfiki, w świecie kancelarii prawnych.
Każda, nawet najmniejsza kancelaria prawna powinna posiadać swoją koncepcję marki – koncepcję spójną, wyróżniająca, wynikającą ze strategii, niosąca zapowiedź korzyści, wykorzystująca słabości rywali a przede wszystkim taką, którą kancelaria jest w stanie potwierdzić w swoich działaniach. Do tworzenia takiej koncepcji należy przystąpić zanim zleci się grafikom tworzenie nowej strony internetowej czy planu działań promocyjnych.
Koncepcja marki powinna być zakodowana w wielu elementach funkcjonowania kancelarii – w sposobie świadczenia usług, sposobie komunikacji wewnętrznej i komunikacji z klientami, kulturze organizacyjnej, ubiorach, wystroju wnętrza, gadżetach reklamowych, logo, stronie internetowej itd. Aby stworzyć silną markę – kancelaria musi „żyć marką”.
Warto pamiętać, że techniki brandingu nie są zastrzeżone wyłącznie dla wielkich graczy posiadających duże zasoby finansowe i osobowe – wręcz przeciwnie – nawet niewielka kancelaria, jeżeli precyzyjnie określi klienta docelowego zawężając „pole gry” do np. kilkudziesięciu podmiotów – właśnie dzięki koncentracji wysiłków będzie w stanie zbudować w tym kręgu silną markę.
Pamiętajmy, że polem rywalizacji pomiędzy kancelariami prawnymi jest nie płachta gazety czy jakość materiałów reklamowych ale umysł potencjalnego klienta. Zrozumienie tego jest pierwszym krokiem do zbudowania inspirującej koncepcji marki.
Dodaj komentarz