NowoczesnaKancelaria.pl

... o zarządzaniu kancelarią i marketingu prawniczym

  • O nas
  • Tematy wpisów
    • Strategia
    • Technologia
    • Finanse
    • Marketing
    • Zarządzanie
  • Usługi
    • Indywidualne warsztaty dla prawników
    • Marketing prawniczy
    • Wybór programu dla kancelarii
    • Szkolenia
    • Webinary na żądanie
  • Raporty
  • Kontakt

Krótka myśl o brandingu

· Follow: Twitter, Facebook

Koncepcja zarządzania marką (brandingu) jest jedną z kluczowych koncepcji współczesnego marketingu. Jestem gorącym zwolennikiem jej stosowania w naszej branży. Techniki marketingowe, które sprawdzają się w innych sektorach usługowych – sprawdzają się również, po uwzględnieniu specyfiki, w świecie kancelarii prawnych.

Każda, nawet najmniejsza kancelaria prawna powinna posiadać swoją koncepcję marki – koncepcję spójną, wyróżniająca, wynikającą ze strategii, niosąca zapowiedź korzyści, wykorzystująca słabości rywali a przede wszystkim taką, którą kancelaria jest w stanie potwierdzić w swoich działaniach. Do tworzenia takiej koncepcji należy przystąpić zanim zleci się grafikom tworzenie nowej strony internetowej czy planu działań promocyjnych.
Koncepcja marki powinna być zakodowana w wielu elementach funkcjonowania kancelarii – w sposobie świadczenia usług, sposobie komunikacji wewnętrznej i komunikacji z klientami, kulturze organizacyjnej, ubiorach, wystroju wnętrza, gadżetach reklamowych, logo, stronie internetowej itd. Aby stworzyć silną markę – kancelaria musi „żyć marką”.

Warto pamiętać, że techniki brandingu nie są zastrzeżone wyłącznie dla wielkich graczy posiadających duże zasoby finansowe i osobowe – wręcz przeciwnie – nawet niewielka kancelaria, jeżeli precyzyjnie określi klienta docelowego zawężając „pole gry” do np. kilkudziesięciu podmiotów – właśnie dzięki koncentracji wysiłków będzie w stanie zbudować w tym kręgu silną markę.

Pamiętajmy, że polem rywalizacji pomiędzy kancelariami prawnymi jest nie płachta gazety czy jakość materiałów reklamowych ale umysł potencjalnego klienta. Zrozumienie tego jest pierwszym krokiem do zbudowania inspirującej koncepcji marki.

Podziel się
Facebook
Twitter
Tweet
LinkedIn
Email a Friend
Email a Friend

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Poprzedni Wpis
Strategia branżowa kancelarii prawnej
Następny Wpis
Mentoring według Welcha
© 2019 Ryszard Sowiński
Design by SPYR