Publikowanie artykułów w prasie, prowadzenie szkoleń, udział w konferencjach, strony internetowe, blogi – to wartościowe narzędzia promocji usług prawniczych. Ale każdy doświadczony prawnik wie, że najskuteczniejszym sposobem na osiągnięcie sukcesu na rynku jest zbudowanie sieci kontaktów z osobami, …
Czy partner powinien wprowadzać młodszych prawników w sieć relacji z klientami? Czy nie naraża się w ten sposób na utratę klienta? Takie pytanie zadał mi ostatnio partner jednej z kancelarii nauczony złym doświadczeniem – z jego kancelarii odszedł …
Pięknie pisze o myśleniu strategicznym i formułowaniu strategii K. Obłój w książce „Pasja i dyscyplina strategii”*. Budowanie strategii zaczyna się od pewnego ogólnego pomysłu – hipotezy strategicznej zawierającej przewodnią myśl strategii, do której sformułowania potrzebne są …
Dzielę się krótkim cytatem o tyle cennym, że wygłoszonym przez samego Philipa Kotlera (od Kotlera właśnie proponuję zacząć naukę marketingu). Na pytanie, co może zrobić profesjonalna firma usługowa (też kancelaria prawnicza) by lepiej sprzedawać swoje usługi …
Skuteczne wdrożenie systemu zarządzania projektami poprawia jakość obsługi klienta, integruje działania firm doradczych z działalnością klientów a także, a może przede wszystkim, pozwala na skuteczne wdrożenie strategii rozwoju. Jeżeli zdajesz sobie sprawę z tego, że nie …
Od czego powinien zacząć prawnik, który zamierza zacząć biznes prawniczy? Takie pytanie zadał w jednym z komentarzy pan Marcin. Odpowiadam. Metodologię tworzenia strategii kancelarii prawnej wykorzystać może zarówno duża kancelaria funkcjonująca na rynku już …
Czytam dzisiaj w artykule w Gazecie Wyborczej treść ogłoszenia, które w 2007 roku zamieścił Warren Buffet, gdy poszukiwał swojego następcy. Jak ulał pasuje do naszego, prawniczego świata: “Zamierzam zatrudnić młodszą osobę z potencjałem do zarządzania bardzo dużym portfelem. Będziemy …
Wszystko zaczęło się od tego, że Rafał Chmielewski zaproponował mi, abym zadał na fan page na Facebooku pytanie związane z książką, którą pisze na temat prawniczych blogów. Już kilkakrotnie byłem świadkiem sytuacji, w której Partnerzy, z którymi współpracuję, byli zaniepokojeni, że ich pracownicy …
Przedmiotem tej refleksji jest pojęcie kluczowych kompetencji oraz strategicznej przewagi konkurencyjnej – pojęcia (nomen omen) kluczowego dla kancelarii pragnących trwale i dynamicznie się rozwijać. Zadałem ostatnio na Twitterze i na Facebooku pytania bynajmniej nie retoryczne: W czym Twoja kancelaria odróżnia się od dziesiątek innych? Czy Klienci rzeczywiście …
Pan Marcin Tulicki, redaktor adwokackiego pisma “Toga”,przeprowadził ze mną wywiad na temat sposobu kształtowania się zarobków prawników w kancelariach prawnych. Oto jego treść. Dlaczego kancelarie raczej niechętnie ujawniają informacje dotyczące zarobków swoich pracowników? …